Ga je binnenkort een online evenement organiseren? Een doeltreffend en succesvol online event organiseren doe je niet zomaar. Evenementenbureau Advance Events is expert in de organisatie van verrassende en doeltreffende online evenementen en bijeenkomsten. Online conferences, productpresentaties, een congres, klantendagen, kennissessies, hr-bijeenkomsten, vergaderingen of een zakelijk overleg... inmiddels hebben we al meer dan 250 online events voor interne en externe doelgroepen mogen organiseren.
Een succesvol online evenement organiseren doe je niet zomaar. Het is een vak apart waar veel specifieke kennis en ervaring voor nodig is. Advance Events is als ervaringsdeskundige graag je eventpartner. Wij organiseren online evenementen in diverse vormen. Soms wordt een online evenement georganiseerd omdat er een feestelijk moment is. Bijvoorbeeld kerst, nieuwjaar of een bedrijfsjubileum. Er worden ook aardig wat online events georganiseerd om het teamgevoel een extra boost te geven zoals een HR-bijeenkomst of werkbespreking. Maar ook zakelijke online events en virtuele kennisoverdracht evenementen komen vaak voor. Kortom, om welk online evenement het ook gaat, wij weten er raad mee!
Wil jij een online evenement organiseren? Dan is het van belang om voorafgaand aan de organisatie eerst de belangrijkste drie basisvragen te beantwoorden: 1) Wat is de inhoud?, 2) Welke vorm is het beste? en 3) Welke techniek is er nodig? Zodra je deze drie vragen juist kunt beantwoorden, wordt jouw evenement een gegarandeerd succes! Wij kunnen je hierbij adviseren. Na het beantwoorden van deze vragen gaan we aan de slag. De invulling van het online evenement wordt afgestemd op jullie boodschap. Wat willen we bereiken, wie is de doelgroep en welk gevoel past hierbij? Welke sfeer moet het online event krijgen en welke beleving kunnen we eraan toevoegen? Wij organiseren een online event waarin interactie centraal staan. Regelmatig halen we gasten 'digitaal' in de studio en daarnaast kan iedereen elkaar zien op het beeldmozaïek en communiceren via de chat. Alles dat nodig is voor een succesvol online event wordt door ons in stelling gebracht.
Wist je dat er heel wat acts zijn, waarmee je jullie online evenement extra kracht kunt geven? Wat dacht je bijvoorbeeld van de Zandkunstenaar of een optreden van Victor Mids, die met zijn Mindhack show iedereen weet te verbazen. Ook gastsprekers, presentators en eventueel andere artiesten kunnen wij voor je verzorgen.
Er zijn ook diverse entertainment-onderdelen die heel goed bij een online evenement gebruikt kunnen worden. Van pianist tot zanger of zangeres en van Niek Boes de Art of Voice tot aan leuke muzikale artiesten. Voor ieder programma en ieder onderwerp hebben wij leuke suggesties voor handen.
Er is nog veel meer mogelijk. Zo hebben wij zelf de beschikking over een speciaal rad, dat volledig op maat kan worden ingevuld en waarmee je een hele leuke manier van interactie met de kijkers kunt bereiken. Ook de wensbutler is favoriet, evenals vlogs, die thuis bij de kijkers worden opgenomen.
Wanneer je een online congres, seminar, conference of ander zakelijk evenement wilt organiseren, kun je bij ons terecht. Wij beschikken over alle kennis en techniek die nodig is om zo'n virtueel evenement tot een succes te brengen. Onze online eventmanagers bespreken jullie doelstellingen en uitgangspunten en komen vervolgens met allerlei tips en adviezen. Aansluitend geven wij je ook diverse suggesties om het programma vorm te geven. Alle onderdelen die nodig zijn kunnen wij voor je verzorgen: van content creatie, het maken van bumpers en leaders, logo animaties, 3D graphics, voice overs, vlogs... we hebben alle technieken hiervoor in huis. Ook als het gaat om de invulling van breakout sessies, workshops en platform indelingen kunnen wij je helpen.
Ook wanneer het gaat om het organiseren van een intern event ben je bij Advance Events aan het juiste adres. Online meetings, HR-bijeenkomsten, reboardingprogramma's, personeelsmeetings, personeelsfeesten, vergaderingen, een zakelijk overleg of andere bijeenkomsten... we hebben inmiddels heel wat interne online evenementen georganiseerd. Vaak bestaan dit soort digitale events uit een informatief gedeelte en een fun gedeelte. Vooral deze combinatie van informatief en fun, tezamen met interactie en verrassende invullingen, zorgen ervoor dat men onze online evenementen een zeer hoog waarderingscijfer geeft. Het is ongelofelijk wanneer je ziet dat een online evenement dezelfde emoties bij de deelnemers teweeg kan brengen als tijdens een live event. Bekijk ook eens onze Fun & Music Show, onze Festival Fun Show en onze Online Borrelshow.
Als je een online evenement wilt organiseren, moet je goed rekening houden met de tijd. Uit ervaring is naar voren gekomen dat 1,5 tot 2 uur digitaal best al lang is. Is je programma langer, dan is het raadzaam om een aantal pauze-momenten in te voegen. Deze breaks zijn weer uitstekend te gebruiken voor bijzondere en verrassende elementen, waarmee je de kijker weer aan je bindt. Denk bijvoorbeeld eens aan een Mindhack show van Victor Mids of Jan Reinders. Of wat dacht je van een 'lied op maat' waarin jullie onderwerp centraal staat. Ook het toevoegen van fragmenten met bijvoorbeeld vlogs wordt altijd erg op prijs gesteld.
Steeds vaker worden zakelijke online evenementen voor klanten, relaties en eigen medewerkers, voorzien van een keuzeprogramma waarbij de bezoekers kan kiezen uit één of meerdere deelsessies of workshops. Deze zijn te bereiken via digitale breakoutrooms die eenvoudig in het online event platform aan te maken zijn. De online techniek gaat zelfs zover, dat je volledige 3D ruimtes kunt laten bouwen, waarin je gasten eigen 'gezichtjes' krijgen en je dus alle ruimten digitaal kunt bezoeken. De platforms zijn tegenwoordig zo uitgebreid, dat van ieder online of digitaal evenement alle belangrijke bezoekersinformatie kan worden opgeslagen. We leveren ook online event boxen.